Aankomst

11 februari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Lieve allemaal,

Het is vandaag een week geleden dat we in het vliegtuig zijn gestapt in Düsseldorf waar Jo en Leo ons hebben uitgezwaaid. Na 7 films en voor Moos uren gamen tijdens 22 uur vliegen, 16 uur Singapore en nog wat extra uren onderweg voor en na het vliegen, landden we om half 1 pm in Christchurch. We zijn 3 dagen in een leuke air B&B verbleven bij Fiona en Steven, waar we vooral gejetlagged waren. Ik had al moeite om een kaartspelletje uit te spelen en viel regelmatig “stil” ( in slaap) tijdens het spel wat ook een rare ervaring was. Voor het verhaal van Singapore en Christchurch verwijs ik naar koen. Wat ik wel met jullie wil delen is de “toilet-experience”. Velen die hier geweest zijn weten dat NZ heel schoon is, je ziet vrijwel geen afval op de straten en de boetes blijken ook redelijk hoog te zijn als je dit wel doet, misschien een suggestie voor Nederland? Maar hier naar een openbaar toilet gaan vond ik waanzinnig; Niks vermoedend loop ik het toilet in en doe de deur dicht. Een vriendelijke mannenstem zegt mij op de groene knop te drukken waardoor de deur afsluit en er een pianomuziekje start, wat een bijzonder positief effect heeft op het toiletteren. Op zoek naar de  knop om door te spoelen, die ik maar niet kon vinden, werd ik verrast bij een grote wasbak met aan de linkerkant een zeepdispenser, in het midden een kraan en aan de rechterkant een droger voor je handen (zie foto). Als je je handen wast onder de kraan start de wc met doorspoelen, wie had dat kunnen bedenken, super grappig!! En mijn handen werden heerlijk droog geföhnd, wat erg welkom was die dag omdat het 14 graden was met straffe wind. Daarna druk je weer op de rode knop en wordt de deur geopend. Dit geheel hebben Moos en ik nog 3 x herhaald die dag en Koen moest natuurlijk ook na het horen van dit genot:) Heel relaxed die kiwi’s:).

Ondertussen zijn we 3 dagen in Akaroa, waar we ons “suf genieten” van het prachtige landschap, mensen hebben echt nix te veel gezegd. Ondanks dat het hier een hete zomer is en de graslanden dit moeten ontgelden, blijft er veel groen aanwezig en zijn de baaien fantastisch turquoise blauw. Vandaag zijn we op “zee safari” geweest en daar zal Moos jullie meer over vertellen. Morgen vertrekken we naar Lake Tekapo.

Voor iedereen die jarig is deze maand alvast van harte gefeliciteerd en hieperdepiep hoeraaaaaa, zonder wc kalender is het een ramp al jullie verjaardagen te onthouden. Fijne tijd daar. Voor nu welterusten. Liefs Koen Moos en Esther XXX

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lidwien:
    11 februari 2019
    Wat een mooie verhalen en belevenissen, pas een week onderweg en al zoveel beleefd, ervaren en gezien.
    Moos mooi verhaal over de dieren,
    Geniet verder van jullie reis.
  2. L.van Bommel:
    11 februari 2019
    Wat een feest moet het volgens jou zijn om in NZ naar het toilet te gaan en zoveel handelingen die je in de gewenste volgorde moet verrichten om uiteindelijk de faeces weggespoeld te krijgen. Leuke ervaring muziek, heel veel knopjes ,het lijkt haast wel of je voor het eerst achter een laptop zit. Maar leuk is het wel Blijf genieten.
  3. Monique:
    11 februari 2019
    Wow, wat een mooie verhalen en belevenissen van jullie alledrie. Geweldig om dit samen te beleven, en wat een genot die wc's. Geniet heerlijk verder. Doen Rob en ik ook, in de sneeuw.
  4. Annemiek:
    12 februari 2019
    Dank voor jullie mooie verhalen. Jullie genieten volop van dit wonderschone land met super gastvrije locals. Wij beleven opnieuw onze reis van 2 jaar geleden. We wensen jullie een wolkenloze hemel in Tekapo!!✨