Lake tekapo

13 februari 2019 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Ff een korte update:

Wat is dit een fantastisch turkooise meer, super koud, ja ik heb er vandaag een duik ingenomen en was meteen weer wakker, fris en fruitig, een soort dompelbad in een sauna, zo koud was het, maar heerlijk.

Wij zijn  vet onder de indruk van van de natuur van NZ. Super gevarieerd en indruk wekkend.

We hebben gister een mountainbike tochtje gedaan over grevel langs het meer, daarna leidde het pad ons door een dennebos en weer later door een fantastisch grasland wat een speciale broedplaats was voor vogels.   @ suus en roland: moest ff aan jullie denken al hoewel dit nix is vergeleken wat jullie hebben gefietst:) Echt respect om 5000 km op een zadel door te brengen.

Moos eindige de tocht met dat hij trots op ons was dat we zoveel berg op en af hadden gefietst en das een feest om te horen:)

Vandaag mount John beklommen met Moos en Koen die als lenige berggeiten naar boven renden en ik die op het tempo van een oma geit er achteraan kwam. Boven aan de top, stonden alle japanners en chinezen weer paraat met hun camera. Blijft heel schokkend om hen zo in die fantastische natuur tegen te komen. Binnenkort zit hun vakantie tijd erop dus zal het wat minder druk bevolkt zijn. Daar kijken volgens mij meer mensen naar uit.

Daarna de berg in een zinderende zon afgedaald, wat toch wat langer duurde dan gedacht. Vet genoten. Morgen kijken wat Mt Cook ons brengt

Liefs van ons xxx

1. Caro:
    13 februari 2019
    Wow, schitterend! Leuk om met jullie mee te lezen. Heb het fijn!!
  2. Marleen:
    13 februari 2019
    Wat heerlijk om te horen! Mijn familie woont op NZ maar ben er zelf nog nooit geweest.

Liefs, Marleen
  3. Annemiek:
    13 februari 2019
    Heerlijk om te lezen. Als je de weg naar Mt Cook rijdt kom je langs een parkeerplaats bij Lake Pukaki. Staat een leuk natuurwinkeltje waar wij 2 jaar super lekkere zalm kochten. Geniet maar volop👍
  4. Roland en Suus:
    13 februari 2019
    Ha lieve Esther, Koen en Moos, super dat jullie zo genieten van Nieuw Zeeland! Het ziet er prachtig uit en wat heerlijk weertje daar. Leuk om jullie belevenissen en indrukken te lezen en op de kaart een beetje te volgen waar jullie allemaal heen gaan. Staat Kaikoura ook nog op het programma om walvissen te gaan kijken? Ben benieuwd of restaurant The Musselman nog bestaat, met de grootste mosselen die ik ooit in mijn leven heb gezien ;) Veel plezier, liefs en dikke kus!
  5. Cindy:
    13 februari 2019
    Ja, Annemiek heeft gelijk. Die zalm van een salmon farm is to die for! Enneh, Mt Cook is prachtig! Als je die opwandelt en een nachtje in de hut boven slaapt, heb je gegarandeerd Kea's! Wel je schoenen binnen zetten, want ze gaan ermee aan de haal. Geniet! Maar volgens mij lukt dat redelijk. XO
  6. Marieke Arts:
    13 februari 2019
    Hoe vet en zo herkenbaar allemaal!! Geniet!!!
  7. Martijn:
    13 februari 2019
    Wat moet het geweldig zijn om daar rond te reizen. Op afstand geniet ik met jullie mee.
  8. L.van Bommel:
    13 februari 2019
    Wel leuk om te kunnen fietsen en daarna de de mount St John te beklimmen.Is het echt zo matig met jouw conditie ? Leuk Moos en Koen dat jullie als lenige berggeiten worden afgeschilderd. En tot slot Moos wat een leuke foto en met zo'n blitse fiets. Blijf genieten, gelukkig gaat het weer hier ook meer op de lente lijken dus ... Fijn om via het reisblog jullie doen en laten te kunnen volgen , Kus oma Judith en opa Leon
  9. Janine:
    Ha Es,Koen en Moos,
    Leuk om jullie zo te volgen. Verhalen, foto’s top! Lekker genieten daar. Liefs Janine
    Kijk uit naar het volgende verhaal.