De leukste dingen die we deden

3 maart 2019 - Pohara, Nieuw-Zeeland

We gingen naar een kiwi park in Queenstown.

Daar waren kiwi ´s maar ook heel veel andere vogels.

Allerlei parkietjes en roofvogels zoals een valk.

En de kiwi’s waren in een donkere kooi dus we moesten even aan het licht wennen. We waren verrast over het springen en het snelle rennen van de kiwi tijdens het voeren. Ze kunnen namelijk niet vliegen en hebben ook geen echte veren, maar meer een soort vacht/ haren. Ook hebben ze snorharen en neusgaten aan het puntje van hun snavel. Hun vleugels zijn 2 stompjes.

Maar we hebben er toch 3 gezien de moeite waard dus.

En ze hadden ook de weka dat is een soort kip met een grappig pluimpje als staart.

Toen gingen wat eten en toen weg.

We gingen ook naar een gletsjer en dan daar ook op.

We moesten er met een helikopter naar toe omdat hij te hoog was .

Bij de helikopterreis mocht ik naast de piloot zitten dat was gaaf want je kon alle dingen goed zien. Er zijn heel veel knopjes.

Toen we op de gletsjer aan kwamen moesten we een soort van grote punten onder onze schoenen.

Om goed ophet ijs te blijven staan.

Wisten jullie dat het benedeste deel maar een halve meter verschuift en het bovenste deel 5 meter per dag?

Wisten jullie dat je ijswater kan drinken ik nog niet wij mochten dat drinken jammie.

Op de laatste 45 minuten zagen een grote ijsgrot zo groot heeft de gids er nog nooit een gezien deze was groter dan ons klaslokaal.

Op de laatste 15 minuten hadden we een ijs want daar moest je met een touw op klimmen en daarna was er een ijstunneltje.

Toen kwam de helikopter ons halen en ging het hetzelfde.

We gingen twee taartjes eten en weer weg.

We gingen op een rots zeehonden spotten .

We zagen er al gelijk 10 of meer liggen want er was een lekker zwembadje waar ze in zwommen en zag je dus heel duidelijk.

En sommige hupsten heel grappig over de rotsen.

We zagen ook weer weka’s die we die dag al 6 hadden gezien.

Er kon ook een zeldzame vogel voorkomen de jan van gent en drie keer raden wie ze hadden gespot?

Sommige doken in het water om een vis te vangen .

Ze zien er zo uit blauwe ogen en om hun ogen oranje ze hadden bij het puntje van hun vleugels zwart de rest wit.

Ze zagen er mooi uit we konden ze nauwelijks zien met het blote oog.

Maar we hadden een verrekijker.

Er was daar ook een paal met de afstand naar parijs bijvoorbeeld de afstand was 18,665 km.

En toen gingen we weerterug naar het busje en we gingen milkshakes drinken en toen gingen we weer weg.

1. Monique:
    3 maart 2019
    Wow Moos, wat een geweldige belevenissen weer. Die helikopter en op de gletsjer lopen lijken me helemaal super. Wat was je een bofkont dat je naast de piloot mocht zitten.
  2. Leon van Bommel:
    3 maart 2019
    Moos, wat een feest om jouw verslagen over de vreemde vogels , de gletser en de helicopter te lezen. Je hebt er dus goed naar je zin en ik begin te denken dat je tijdens deze reis meer leert dan wanneer je in Nijmegen naar Kleurrijk was gegaan. Geniet er dus maar met volle teugen van. Hoe was het trouwens op voor in de helicopter te zitten? en dan ook zoveel ijsbergen te zien. Kus oma en opa.
  3. De NL buurtjes:
    3 maart 2019
    wij raden: Moos heeft de jan van Gent gezien!
    Klopt dat??????
    lieve moos hopelijk kom je gauw terug
    want dan kan ik met je spelen groetjes senne
  4. Judith Peters:
    5 maart 2019
    Ik ben al meer dan 7 x zo oud als jij Moos,....en ik heb nog nooit in een helikopter gezeten,...wauw..heel gaaf. Trouwens jullie hebben ook meer milkshakes en taartjes op dan Martijn en ik vandaag in Santa Cruz op Tenerife,....terwijl wij toch carnaval gevierd hebben,...hihihi.. we hebben wel veel kipachtigen ook gezien,... maar die zaten op de hoofden van de Tenerifianen die in de carnavalsoptocht meeliepen :-) .
    Het klinkt als een prachtig eiland.... geniet van het volgende, hè! Kussen voor jullie 3!
  5. Sheila:
    5 maart 2019
    Lieve Moos, je hebt er een gezien!!!! De Kiwi!!! Die kan nu echt van the Bucket list af hè?! Wat super leuk. En dan heb je ook nog op een gletsjers en in een heli gezeten. De avonturen buitelen over elkaar heen bij jou. Op naar het volgende avontuur! Liefs, Sel