Wanaka here we come! Dag 1 en 2

3 maart 2019 - Pohara, Nieuw-Zeeland

Lieve allemaal, na de doubtful sound zijn we via Queenstown, waar we naar het kiwi wildlife park zijn geweest, waar Moos jullie over zal vertellen, verder gereden naar Wanaka. Wanaka is een verkleind queenstown, wat ik me heb laten vertellen en is een leuke plek om te zijn. We arriveerden vroeg in de avond. De volgende dag zijn we eerst bij de i-site wat leuke activiteiten gaan boeken bij een leuke dame Hil genaamd en door haar mee te laten denken en het fantastische voorspelde weer hebben we toch besloten niet alleen een wandeling en familie rafting, maar ook een heli walk op de Fox glacier te doen. Ondertussen had Koen een mountainbike geregeld en is hij lekker gaan fietsen, terwijl Moos en ik Wanaka hebben verkend. Nadat we eerst een tuatara in elkaar hebben geknutseld in een cafe, zijn we daarna het meer lake Wanaka opgegaan met een waterfiets en Moos was onze kapitein. Lekker gerelaxed verder aan het water en op de camping heeft Moos nog 150 kunsten op de trampo laten zien, het worden er alleen maar meer.

De volgende dag zijn we door een bus over een enorme grevelweg naar de start van de Rob roy glacier track gebracht en hebben we ons weer verbaasd over de miljoenen schapen en koeien, maar dit keer ook herten die er zijn en die altijd wel weer een stukje land vinden om te grazen. Het is fantastisch om zo'n track te lopen en we blijven ons verbazen over de vegetatie die dit land heeft. Je loopt door een soort van regenwoud met zoveel details: de mos die zowel op de grond rotsen en bomen versmolten lijkt te zijn waarbij de vorm van de bomen heel bijzonder en afwisselend zijn. Het zijn een soort van naaldbomen die lijken op grote broccoli en met de wind mee zijn gegroeid. Ook is er een soort van vetplant die lijkt op basilicum, maar dan heel groot en met dikke bladeren. Zo zijn er nog tig vetplanten en naaldachtige bomen die voor heel veel variatie zorgen. En dan de varens niet te vergeten die hier van heel klein tot palmachtige varens groeien en door het hele woud verspreid is en echt voor een tropische indruk zorgen. Dan kom je ook nog kleine bloemtjes van wit tot geel en paars tegen. Ongelooflijk wat er hier allemaal bij elkaar groeit, dat heb ik zelden zo gezien. Bij een track als deze kan je dan nog redelijk door de bomen en begroeiing heen kijken, maar als je op de autoweg rijdt kom je stukken tegen waar het licht nauwelijks raakt. En wat altijd iets extra's geeft is de rivier waar je langs loopt als je naar de gletsjer toeloopt en waar je al boven gekomen met een prachtig uitzicht op de Rob Roy wordt beloond, die daar in zijn volle pracht ligt met 100den riviertjes en watervallen die hier weer uit ontspringen. Toen we bijna weer op ons beginpunt waren, werd ik zowaar door een koe op de hielen gezeten toen we door een heerlijke alpenweide terug keerden omdat ze blijkbaar dacht dat haar jong in gevaar was. Schrok me te pletter en kon optijd wegrennen met een lachende Moos en Koen naast me. Op de terugweg naar Wanaka nog het lekkerste ijs in tijden gegeten in the middle of nowhere.

We zijn heerlijk geëindigd in de hottub op onze camping en was het weer een fantastische dag.

1. De NL buurtjes:
    3 maart 2019
    hoi
    wat is een tuatara eigenlijk???????
    liefs senne
  2. Cindy:
    3 maart 2019
    Geweldig! Blijf genieten van al dat prachtigs en die super bijzondere planten, bloemen en dieren!
  3. Leon van Bommel:
    4 maart 2019
    Wat je in één mensenleven toch allemaal kunt ondernemen. Mooie foto's wel zielig die ......(Kiwi, nee het vogeltje lijkt er niet op)rare vogel naast de bus. Wij blijven ons verbazen,
    jullie zijn nu al bijna een maand onderweg en wat een wondere wereld is de aarde eigenlijk. Blijf genieten alle drie, en pas op elkaar kus van ons Judith en Leon