Birdspotten

25 maart 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Naar aanleiding van een tip van Koens nicht Trudy zijn we naar een schiereiland en Bird sanctuary gegaan Tawharanui genaamd. Na verwoede pogingen om een plekje op de DOC-camping te boeken met nul resultaat, werd ons bij de ingang van het park door een vriendelijke ranger toestemming gegeven om 2 dagen te camperen. Omdat betaling via registratie via internet ging, wat daar niet aanwezig was, werden wij vrijgesteld van deze hassle en mochten we kosteloos verblijven. Er was alleen drinkwater en een publiek toilet aanwezig op de campground en op dat moment nog veel "inpakkende" mensen die het plan hadden te vertrekken omdat ze de volgende dag weer moesten werken (Veel Kiwi's die daar kwamen). We bleven vrijwel alleen over. Na de lunch zijn we een track gaan lopen gestart op het strand, waarna het pad naar boven voer om ons naar een bos te leiden.  Moos had zijn vogelboek wat hij van opa Leon en Oma Judith had gekregen in de aanslag, samen met de verrekijker en fototoestel met inzoom lens. Moos gaat jullie nog veel moois vertellen van wat hij die dag en andere dagen heeft gezien. Wat ik echt bijzonder vond om die dag te ervaren is dat we heel goed met z'n 3-en kunnen "birdspotten". We hebben de tijd en zitten helemaal in het moment van wat er om ons heen gebeurd, met volle aandacht op de vogel geluiden, die echt fantastisch klinken. Zeker toen we rond 18-19 u in de avond op een bird-track belandden en we vooraf al een zeldzame vogel (de Takahe) hadden gezien. Net toen Moos dacht " het gaat niet meer gebeuren", kwam er weer een bijzondere vogel voorbij. De euforie " in stilte " was groot en bijzonder om alle bewegingen van hippen en fladderen te zien en geluiden te horen, zeker de diversiteit is fantastisch. Ik begin steeds meer begrip voor de vogelaar te hebben ( @ Gon: we gaan graag een keer met je mee). Het is machtig mooi om te merken hoe leuk we dit vonden en Moos zooo enthousiast te zien over dit alles. Het gevoel om helemaal onderdeel te zijn van deze mooie natuur en te merken dat vogels ook op ons reageren. Het exclusieve om  daar alleen met zn 3-en te zijn in een bos wat je blijft verrassen, is fantastisch om toeschouwer van te zijn.

Zo hebben we 3 dagen genoten; iedere dag weer een andere track met andere en zeldzame vogels. Voor mij een hele speciale ervaring tijdens deze reis en nog meer beleven wat een pracht land dit is en hoe heerlijk meditatief birdspotten is. Zucht.......

1. Barbara:
    25 maart 2019
    Wat mooi het hoort alsof jullie steeds meer indalen in jullie zelf en in het land. Wat een heerlijk gevoel moet day zijn.
  2. Annemiek:
    Heerlijk om lezen hoe jullie genieten. Groeten Cora en Annemiek
  3. Cindy:
    25 maart 2019
    Wat heerlijk klinkt dat! Nooit meer weggaan, gewoon! Liefs!
  4. JUdith en Leon:
    25 maart 2019
    LEuk om mee te beleven hoe jullie de avondschemering. Volmaakt anders beleven dan in je thuisland. HEt is toch niet zo dat Koen of Moos gluiden produceren waarvan jij denkt : hee weer een nieuwe vogel.Moos als je terug bent kom ik bij jou mijn vogelkennis bijspijkeren. BLijf genieten en wij blijven de foto's en verhalen nauwgezet volgen. JAmmer van de telefoon maar we weten nu dat het goed gaat met de familie Dortmans-van Bommel.
  5. Marleen:
    26 maart 2019
    Bedankt voor het delen van jullie mooie ervaringen, ik geniet mee!
  6. Heike:
    28 maart 2019
    Nu ga ik ook maar eens reageren ;-) Ik lees met veel enthousiasme jullie verhalen. ff een break tussen alle behandelingen en verslagen (Esther je snapt wat ik bedoel). Ga vooral zo door. Blijf je verbazen en genieten. Voorlopig zal dat gevoel blijven (weet ik uit ervaring). Groetjes uit Nederland/Duitsland. Heike