Ons busje en links rijden

16 februari 2019 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Ha lieve allemaal,

Bedankt voor jullie leuke en enthousiaste reacties, erg leuk om te ontvangen ;)

Vandaag over onze bus, het is natuurlijk een toyota die hier heeeel veel aanwezig zijn en hij is van het bedrijf Apollo.  We kunnen heerlijk met z'n 3en voorin zitten tijdens het rijden, wat heel gezellig is. We hebben  achterin de bus een ienie- mini keukentje met 2 kookpitten, een afwasbak, koelkast met vriesvak, magnetron (ongelooflijk) en 4 kleine keukenkastjes als berg ruimte. Er zijn 2 stoelen en een soort bankje, maar geen tafel en ook geen kastjes voor wat kleren op te bergen, dus we leven lekker uit onze tassen:). S'avonds verbouwen we de bus, Moos slaapt op de bovenste verdieping met een deel bagage, die wordt niet weg gehaald, vraagt wel om op tijd te bukken. De bank kunnen we uitschuiven tot een bed (redelijke harde plank) waar koen en ik slapen en de rest van de bagage staat dan op de rijders en bijrijders stoelen (zie fotoos). Dus een heel gejongleer met spullen als we gaan slapen en dit alles op een kleine 6 m2. Wat een feest!! De eerste week hebben we 200 x ons hoofd gestoten , maar dit wordt duidelijk minder. Je kan het gevloek hierbij lekker voorstellen. Gelukkig hebben we tot nu toe slecht 1 x regen gehad en voor de rest prachtig weer, wat echt fantastisch is. Het is erg knus en je maakt elkaar intensief mee van heel grappig tot sjachie en alles wat er tussen zit.

Dan is er natuurlijk ook het rijden van de bus. De meeste van jullie kennen mijn talent voor links en rechts. Het links rijden vraagt het nodige. We hebben al een mantra: " drive left, look right " en  " linksaf korte bocht en rechts af lange bocht" die Moos ook hardop zegt, zeker met mij aan het stuur. Ik blijf de ruitenwissers aan zetten als ik de richting aan wil geven en stoot regelmatig mijn rechter elleboog tegen de deur als ik wil schakelen. Gelukkig is het een automaat dus dat geeft een soort botsautogevoel van gassen en remmen. En ik kijk geregeld in de verkeerde spiegel.  Koen heeft 1 x  een stukje gespookrijd. Hij sloeg rechtsaf, keek  in de spiegel en ziet dat de camper achter ons aan de andere kant van de weg rijdt. Denkt hij" oja wat klopt hier niet?" En moos en ik keken lekker naar de 100den koeien die we net op dat moment passeerden. Gelukkig staan er pijlen op de weg en borden aan de kant van de weg die ons zoveel mogelijk links houden. We zijn de overheid dankbaar hiervoor:).

Tot zover onze bus.

Vandaag gaan we albatrossen en pinguïns spotten.

Fijne dag allemaal liefs en voor degenen die naar de swing gaan,  lekker swingen, ik doe vanaf hier een dansje  mee.

Liefs

Koen, Moos en Esther

Ps robbert we gaan voor dat bakkie thee op noorder eiland, wanneer landen jullie?

1. Annelein:
    16 februari 2019
    Geniet ervan!! X
  2. Annemiek:
    17 februari 2019
    Wat een leuke compacte camper! Geniet op Otago Peninsula van de Albatrossen, de kleine blauwe en geeloog pinguïns !!
  3. L.van Bommel:
    17 februari 2019
    wat een avontuur, links rijden, in een automaat toch willen schakelen en Moos in een kleine zoo boven in de camper, We lezen en zien dat jullie het naar je zin hebben dus vrolijk doorgaan met vakantie vieren, onderwijs geven en zoals we hebben vastgesteld houdt Koen ook zijn literatuur bij Dus .......nogmaals blijf deze wereldreis vieren en wij genieten van de foto's kus Judith en Leon Is het mailadres van Moos juist ??? laat dat even weten.
  4. L.van Bommel:
    17 februari 2019
    nogmaals !!! Links rijden en schakelen in een automaat , het is dus toch een leerproces. wel prachtige foto's en..... Moos een leuke slaapplaats boven in de camper ?ik schrijf me blauw maar sommige berichten zie ik niet terug , ik blijf proberen
  5. Gonnie:
    18 februari 2019
    Heerlijk knus! En Moos je voetbalteam (weliswaar op foto) past er ook nog bij. Leuk jullie verhalen te lezen. Drive carefully en geniet van jullie fantastische avontuur!
    X