Laatste dagen camper-van

29 maart 2019 - North Melbourne, Australië

Lieve allemaal,

Bedankt voor alle leuke reacties van jullie, blijft leuk om die te ontvangen. Soms is het lastig de tijd te vinden om alle belevenissen op te schrijven. Het helpt mij  om alle indrukken te verwerken en ervan na te genieten. Onze laatste week op het Noordereiland ten Noorden van Auckland was weer heel divers.

Vanuit Tutukaka zijn we met Yucon-tours naar de Poor knights eilanden gegaan- Tawhriti Rahi in het Maori genaamd volgens onze tourguide Glen. De overtocht naar de eilanden was redelijk wild en ik moest mijn ogen op de horizon houden om niet helemaal groen te gaan zien. Bij aankomst gaf hij eerst een praatje , om alle mensen te “ontgroenen” :) waarna we ons in onze nauwsluitende wetsuits hesen en te water gingen met snorkel en flippers en de wonderschone wereld van de zee hebben bekeken. We hebben in een grot gezwommen waar je bij binnenkomst nauwelijks wat ziet omdat het zo donker is, maar wanneer je weer terug zwemt naar de uitgang en je naar het licht toe zwemt, doemen er scholen met vissen langs de wanden van de grot op, die op je af zwemmen, echt een mooie onderwaterwereld. Zo hebben we op 2 plekken gesnorkeld en koos Moos er de 2de keer voor om te kayakken in een minikayak. Hij ging als een speer zowel boven als onder water.

Na deze tocht zijn we door gereden naar de Bays of Island en zijn met een heerlijk etentje op onze camping aan het meer geëindigd.

Met een Dolphine-tour hebben we de Bays of Islands verkend, het was echt heel mooi en een school fles-dolfijnen hebben ons kostelijk vermaakt. De boottocht duurde net iets te lang naar ons zin, maar met zo’n prachtige omgeving kom je de tijd wel door. Nog lekker in Russel gegeten en de volgende dag naar het Waitangi museum geweest waar de cultuur en de history rondom het verdrag tussen de Maori’s en de West-Europeanen centraal staan. Nog een bijzonder mooie show gezien van Maori’s en een fantastische foto genomen van Moos met Maori mannen die allemaal hun tong uitstaken, inclusief Moos. Wij denken dat Moos in een vorig leven tot een Maori-tribe heeft behoort want dit is hem zo eigen:)

In de middag verder gereden naar Opononi waar we in de avond een “twillight” wandeling gemaakt hebben door een eeuwen oud bos waar 1 boom de omtrek van 17 meter heeft en dat je echt 3 keer moet kijken of het wel echt een boom is. Super indrukwekkend, zeker wanneer het donker wordt en deze boom beschenen wordt met het licht van diverse zaklampen. Op de terugweg hebben we kiwi’s gehoord met hun enorme schelle hoge geluid en possums gezien. Ze zien er echt schattig uit , maar het zijn de ergste vijanden van de kiwi’s en vele andere vogels. Ik schrok ervan dat 76.000 vogels ten prooi geraken per avond in heel NZ door possums, ratten of stouts. Er worden massaal vallen voor deze beesten gezet om het vogel-leven te vergroten. Je komt ze ook regelmatig op de autoweg tegen zo plat als een dubbeltje en bespaar jullie de vunzige details. De Kiwi’s moedigen mensen aan om ze te overrijden, lijkt hier wel een tweede sport.

De volgende dag hebben we ons suf gestaard :) over de zee en zandduinen en zijn daarna op een camping in Baylys Beach gestrand. Dit werd onze laatste nacht in de camper-van. Beetje gemixte gevoelens omdat het een afscheid nemen is van een super leuke kampeertijd en tegelijkertijd het slapen in een echt bed ook erg aantrekkelijk is zonder je hoofd of wat dan ook te stoten. De dag erna hebben we ons laatste ritje gemaakt naar Auckland, de camper-van ingeleverd en onze intrek genomen in een hostel de "Jucy snooze"………..

1. Annemarie:
    Mooi hoor. Wauwie! 🐬
  2. Marieke Arts:
    29 maart 2019
    Ohhh klinkt allemaal weer zo heerlijk!,
  3. Monique:
    29 maart 2019
    Dat klinkt weer heerlijk en nu naar Australië voor nieuwe belevenissen! Veel plezier.
  4. Annemiek:
    30 maart 2019
    Wat een geweldige belevenissen!
  5. Suzanne:
    He Es,
    Super gaaf allemaal wat jullie zien en meemaken. Prachtige foto's.
    Heel heel plezier in Australië en geniet van jullie hotelbedden xx
  6. JUdith en Leon:
    30 maart 2019
    Het lijkt wel een droomreis deze zo maar tussendoor vakantie .Fijn dat we op de hoogte blijven van jullie wel en wee. EN dan nu op naar het lekkere bed om de beklemming van de camper te vergeten.Geniet van het laatste maratongedeelte van jullie ongelooflijke reis.Moos op blijven letten op jeouders en op tijd waarschuwen alshet nodig is.Wat ben jij een bofferd dat je dit allemaal mag meemaken, soms word zelfs ik een beetje jaloers. KusomaJudithen opa Leon
  7. Cindy:
    30 maart 2019
    Wat genieten jullie ontzettend! Zoveel te zien en te doen én jullie doen het allemaal! Ik kan me de nostalgie helemaal voorstellen. En weet ook dat aan de andere kant van de camper én de Juicy Snooze ook een heel prachtig vervolg van jullie mooie reis ligt te wachten. Blijf heerlijk genieten! Doen jullie maar mooi met zijn drietjes! X