Sydney

18 april 2019 - East Brisbane, Australië

Al waggelend en schuddend zijn we verder in de trein gegaan met nog meer kangeroes die voorbij hupten. De airco werkte helaas niet in de 2de klas coupe waar we geleidelijk aan achter kwamen en we ons als kikkers voelden in een pan met water, die langzaam aan de kook werd gebracht. Mijn hoofd bereikte duidelijk een kookpunt wat niet meer gezond was en gelukkig bood de conducteur ons de andere helft van de reis een eerste klas coupe aan, alleen voor ons 3-en, met airco. Wat een feest was dat zeg! Lekker schoenen uit, benen hoog, een dutje kunnen doen om na 11 uur treinen in de avond te arriveren in Sydney.

Sydney…….wat een stad, van hoogbouw tot uitgestrekte parken, de haven, the harbour bridge en the opera house, dat trots op de punt van een uitloper aan de haven ligt als de parel van de stad. Veel ruimte om rond te lopen, de kakatoos, parkieten, ibisen en weer de kookaburra’s die op verschillende plekken verschijnen, tot grote vreugde van Moos. Playgrounds, musea, shoppingmall ‘s, straatartiesten, daklozen, enorm veel eettentjes en vooral een heerlijke relaxte sfeer. Een klein buitje gehad op de eerste dag van ons 3-daags-verblijf en daarna liet de zon zich geregeld zien, wat mooie zonsondergangen opleverden. Het is heerlijk om overal lopend te kunnen komen in Sydney en de stappenteller vertelt ons dat we 32.253 stappen gezet hebben in 2 dagen tijd. Na 2 dagen struinen in Sydney zijn we met John (onze tourguide) een dag naar the Blue Mountains gereden, een enorm bosrijk plateau waar the three sisters (een mooie rotsformatie) in gelegen zijn. Het gebied van The Blue Mountains blijkt net zo groot te zijn als het zuidereiland van NZ, indrukwekkend dus! Met een gondel werden we naar beneden gebracht in the rainforrest,waar we een korte wandeling hebben gedaan en de Lyer bird (bekend in NL als spot vogel) tot 3 keer toe hebben gespot. Deze vogel doet geluiden na van andere dieren, maar ook van je mobiele telefoon of kettingzaag, zoals John vertelde. Moos is iedere keer weer blij met het spotten van een “nieuwe “bird. Na de wandeling werden we met de steilste trein achterwaarts weer naar boven gebracht. Je moest moeite doen om met je knieën tegen de voorzijde steun te zoeken om niet helemaal onderuit te glijden van je stoel, terwijl je minimaal met een hellingshoek van 60% naar boven werd gevoerd. Het zou zo onderdeel van een funpark kunnen zijn. Zeker als we de trein ook nog naar beneden hadden kunnen nemen, waar helaas geen tijd voor was, das dan weer een nadeel van een tour:(:). Als toetje kruisten we een dal in een gondel  waar een glasplaat in de vloer was aangebracht zodat je het forrest van boven kon bewonderen inclusief een prachtig uitzicht over het plateau, wat een natuur.

In de middag hebben we featherdale wildlifepark bezocht, waar fantastisch vogelleven weer waar te nemen was en koala’s, kangeroes en echidna (soort grote egel met hele grappige snuit) en nog veel meer. Na dit bezoek zijn we weer een hele verzameling foto’s rijker, want Moos gaat natuurlijk nergens zonder zijn camera waar vogels zijn, net als een kleine paparazzi.

Na een heerlijke Thaise hap en de tassen gepakt lagen we moe en voldaan in ons 3 persoonsbed na te genieten en ons mentaal voor te bereiden op de 15 uur durende trein en busreis naar Brisbane die ons de volgende dag stond te wachten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cindy:
    18 april 2019
    Wow wat heerlijk weer! En wat gaaf al die vogels én de lyerbird! Echnidna is ook zo typisch Australisch. De foto's zien er ook weer jaloersmakend uit. Jullie boffen zo! XX