Totally Rotorua

16 maart 2019 - Dome Valley, Nieuw-Zeeland

Lieve allemaal,

Dank jullie wel voor jullie bezorgde berichten over het drama in Christchurch. Wij zijn op het Noordereiland ondertussen, dus met ons gaat het goed. We zijn wel geschrokken en hadden dit niet verwacht in NZ. De krant staat er vol mee. Wij waren net in Roturua toen we dit nieuws vernamen.

Roturua was onze volgende plek om te ontdekken. Je ruikt meteen de zwavel bij binnenkomst en wat op deze plek een voordeel is, is dat bijna elke camping een hottub heeft. Zo ook de onze. Dus na het heerlijke eten,  wat we van Trudy mee hadden gekregen hebben we alle "reiszorgen" ( waar gaan we naar toe, wat gaan we doen, hoe gaan we dat regelen, hebben we nog genoeg eten en vooral benzine ed) lekker afgespoeld in een heerlijk bad terwijl we onze kennis ophaalden van de sterren, die steeds meer zichtbaar werden.

De volgende dag zijn we naar Wai-o-tapu wonderland gegaan, een park vol geothermale wonderen en alle aspecten van het vulkaan leven, waarbij de foto's weer voor zich spreken. De geur kan je erbij bedenken:) En voor wie dat lastig vind kwam Moos met het volgende; hij zeg; " stel je voor dat elke speler van ons voetbalteam 15 scheten laat dan haalt dat het niet bij deze geur" lekker duidelijk toch?

Ook zijn we naar een voorstelling gegaan van Mitai Maori village waar we het Maori leven hebben ervaren. Ook hebben we heerlijk gegeten waarbij de geothermale werking van de natuur optimaal werd benut: het eten wordt in verwarmde grond gestopt en op een speciale manier toegedekt en na zoveel uur is een fantastische maaltijd klaar.  Tot slot hebben we nog wat glimwormen gespot, zeker leuk, maar dit ging in zo'n rap tempo, wat ons net iets te veel het toeristische atractie gevoel gaf. Maar ja we zijn natuurlijk ook toeristen.

Roturua heeft 2 kanten; het toerisme druipt ervan af, tis echt full aanwezig. Ook zijn er vervallen gebouwen, homeless people en maakt het soms een smoezelige indruk. Het heeft een fantastisch gebouw als museum, wat al 3 jaar gerenoveerd wordt en niet toegankelijk is. Het heeft enorme shopping malls, zoals ik nog niet eerder in NZ heb gezien en 100-den plekken om te eten, inclusief een " eat streat". Roturua laat meerdere kanten zien.

Moos en ik hebben het woud van Rotorua zowel  van boven  als op de kop gezien. We zijn met ziplines van de ene naar de andere boom gevlogen, over wiebel bruggen gelopen met 45 meter als hoogste punt vanaf de grond. Het was fantastisch. Ook heeft Moos een Robin ( vogel) een worm gevoerd die de vogel echt uit zijn hand kwam eten. We hebben weer vanalles over het woud en vogels geleerd, zoals bij alle tours in NZ wat echt een pre is. Moos knapte bijna uit elkaar van enthousiasme van dit alles, en ik ook super gaaf!! Volgende keer nemen we Koen ook mee, die die dag heeft afgezien op de mountain bike.

Op de avond zijn we naar de Red woods treewalk geweest waar je op hoogte tussen de bomen loopt, die fantastisch verlicht zijn. Die " kiwi's" weten de natuur wel optimaal uit te lichten in de positieve zin van het woord.

Rotorua hebben we afgesloten met een ochtendtrip op lake Tarawara, inclusief een zwem ervaring op de hot beach en in de hotpools, met natuurlijk de historie van dit meer en zijn omgeving. Geothermale rules!!

Na even duppen besloten om naar het noorden van Auckland te rijden en ons daar weer te laten verrassen voor onze laatste 10 dagen op dit prachtige eiland.

We hopen dat de zon ondertussen ook Nederland heeft bereikt. Geniet ervan daar.

Liefs Es & co

1. Cindy:
    16 maart 2019
    Jullie zien echt af. Vreselijk medelijden...
  2. Annemarie:
    17 maart 2019
    Wat een mooie reiservaringen! Dit is de mooiste school voor Moos en jullie denk ik ever!
  3. Monique Pastoors:
    17 maart 2019
    Heel leuk om jullie zo te volgen! Geniet er maar van!
  4. Jo en Leo:
    19 maart 2019
    Lieve luitjes,
    Wat een leven. Goed hoor dat jullie deze reis ondernamen.
    Ben wel blij dat ik niet zulke acrobatische toeren hoef te ondernemen, Esther en Moos. Geweldig veel durf.
    Ook dank voor de foto,s met de Familie. Nog een mooie tijd in Auckland en dan nog bijna 6 weken genieten.
    Veel plezier nog. { vindt het wel een beetje lang duren!}